Olivolja i gitarren

Och bara för att man kan skriva
vilken jävla titel som helst på
inläggen,så ska vi prata om piano.

För,i hålan där jag bor finns en
liten bygdegård.

I den bygdegården kan man antingen
dansa hambo och polka på torsdagar,
eller så kan man lära sej hur man sätter
på och stänger av en dator,alternativt
limmar lite servetter på diverse grejer-
s.k decoupage.

Men,det är inte allt serrni,dom brukar
ha s.k pubaftnar där ibland oxå,och nu
till senaste begivenheten:
"PIANOBAR"!

Den pianobaren skulle visst invigas
just ikväll,och tydligen va det en
händelse utöver allt annat,eftersom
det kommit så jävla många lappar i
brevinkastet att det hade kunnat värma
upp hela huset.

Om det funnits en öppen spis här alltså.

På dom dära lapparna stod det iaf en
text nerkluddad om den dära pianobaren
och hur kul det skulle bli.

Nu vet ju inte jag vilka kriterier man ska
uppfylla för att få skriva såna lappar,men
jag kan tänka mej att det är nåt i stil med:
hade-du-etta-i-svenska-skriv-som-fan!

"Så ta och"
"Så nu ser vi"
"Så se till att"
(typ)

Jag älskar upprepningar.
NOT!

MEN,sent igårkväll kom det barnarbetare
och slängde in ytterligare tre ton lappar
i brevinkastet.

Pianobaren va INSTÄLLD!

Vojne,vojne!

P.g.a ändrade alkoholregler.

Eh,jaha,och!

Hur jävla svårt kan det va för folk
att ta med sej sina dunkar och ställa
sej i pianobaren om jag får fråga!?

Eller kan inte folk uppskatta ett
piano UTAN sprit!!!!


Själv tar jag det jävligt "piano".
Hemma!
Utan ändrade alkoholregler!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0