Nattetid är skapartid

Ja jädrar vad jag trivs
i min lilla verkstad på
nätterna.(läs:köket)

Köksbordet fungerar ju
som arbetsbord,men vafan
gör det lixom,jag käkar ju
ändå bara på fredagar och
då sitter jag ändå inte i köket.

Jag vill lixom va i centrum
och inte inhyst i nåt avsides
rum i bortre regionen.

Och så ska det va nära till
kaffet oxå,orka släpa in vatten
och bryggare och kylskåp (mjölken)
i ett annat rum.

Jag känner mej mest trygg där
jag har överblick och rätta
atmosfären s.a.s!

Dessutom har jag nära till
alla kära oxå eftersom min
vän HP står där på behörigt
och lättåtkomligt avstånd.

Annars hade ni aldrig fått
ett skit att läsa heller för
den delen.

Och det vill ni ju!

Visst!

Tacka köket för det vetja!

Nu dax att ladda inför
kvällens träff,d.v.s hälla
upp ett STORT glas vin,eller
om jag ska halsa direkt.

Skojja bah,kaffet först!


Dom dära gjorde jag INTE inatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0