Don´t cry for me Argentina

Sverige behöver inte sitta
och böla heller för den delen!

Grejen är den,att jag i min
skötsamma ungdom jobbade
på nattklubb.

Och i en nattklubb jobbar det oxå
annat löst folk,såsom servitriser
och bartenders.

Iallafall,en av dom dära barkillarna
va aningens intresserad av moi.

Det är ju inte så konstigt iof.

Han va förresten ingen kille,då.

Jag va 20,han va 32,fatta gubbe!

Men iaf,han bjöd på dricka och
tilltugg och champagne och jag
vet fan inte allt han hade där
under disken.

Men jag va ju fan inte intresserad
av en 32 årig gubbe med ölmage
och backslick.

Hur som haver så tackade man
inte nej till nåt som va gratis.

Och då trodde dåren att han köpt
mej lixom-fritt fram ner med dom
stora kallingarna bara.

Tack och NEJ gåsleverpastej sa
jag och tackade för nattpasset.

Men då blev gubben stött som fan,
och sa att han minsann va gift och
att jag skulle känna mej utvald!

UTVALD!

Av en gift gubbe!

Jorå,det tyckte han,och dessutom
va han inte gift med vem som helst.

Han va ju gift med hon som sjöng:
"Dont´t cry for me Argentina".

OCH lixom!

Jag har aldrig varit i Argentina och
förresten,hette hon Britta.

Britta med sin stora sångröst!

Som om det skulle va nån merit.

Att en gift gubbe limmar på en.

Sjung vidare ni sa jag för sista
versen är avslutad för min del.

Redan innan den började.

Så kan det gå när
hårgelén är på!


Don´t cry for me married man!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0