Det spritter i bena

Såna här dagar får mej
att tänka på fotboll.

Träningsmatcher på skitiga
grusplaner,skrubbsår och
osvettiga armhålor.

Jag svettas nämligen inte där.

Inte när jag spelade fotboll
heller för den delen.

Fi fan va jag var bra.

Vilka skott.
Vilka inlägg.
Vilka brytningar.

Helvete,jag va komplett.

Kunde spela på typ ALLA platser.

I slutet av karriären va jag dock
bara tung libero.

Inte tung som i 143 kg alltså,
men tung och orubblig som
en jävla cementvägg.

Om man ALLTID sparkade
HÅRDAST och aldrig gick undan,
så fick man sällan eller aldrig
ont överhuvudtaget.

Och benskydd,vem fan använde
såna löjliga grejer,dom va ju bara
ivägen och skavde mot smalbenen.

Näerå,sånt va för mesar och
fjantar,inte för såna som jag.

Sen kom det skittöntig lag på
att man va TVUNGEN att använda
benskydd what so ever.

Det gjorde inte jag iallafall.

Lite sport ska det väl va!

Och nu som sagt,nu har jag en
satans lust att damma av grusdojjorna
och sniffa lite på sulorna.

En sträckt vrist på det och
minnena sveper över en med
linimentsångor och lerstänk
i fejset.

Det va tider back then!


Just det,man va ju kapten
oxå för fan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0