Balt Baltazar

Fan vad jobbigt det är när
man inte kan bestämma sej
för vad man ska göra.

Det finns tusen grejer som
man skulle kunna sätta igång
och pyssla med,men vafan,när
lusten inte infaller sej hur mycket
det än ansträngs så äre ju skit samma.

Går omkring som professor Baltazar
eller vad han hette.

Köksgolvet håller på att bli utslitet
som fan på sina ställen.

Parketten känns inte lika lockande
att strutta runt på,får så jädra ont
i knäna av det hårda.

En rejäl grogg skulle man kunna ta.
Om man gillade det vill säja.

Skare va såhär i den "gyllene"
medelåldern?

VA!

Isf vill inte jag bli pensionär,för
det säjer ju sej självt,att kan jag
inte bestämma mej nu så lär jag
tamme tusan inte kunna det då!

Vad ska jag hitta på!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0