I fucking love min husvärd!

Det är nästan så jag får
en liten tår i vänsterögat
när jag tänker på honom.

Han hade vägarna förbi
för ett par timmar sen
den lilla kufen.

Så jag passade på att ta
upp en jävligt irriterande
grej som INTE funkar här.

Och det här är bara EN av
typ 628 små eller större
skavanker som man får
dras med.

Nu gäller det en kran i
ett handfat.

Och gissa vad han sa?

"Jag skickar en rörmokare
hörrudu"!

Precis så sa han och jag
trodde fan att jag skulle
svimma och kräkas av
upphetsning.
(inte på samma gång kanske)

Jag bah:
"Ameh schysst då"!

Sen att det är stopp i avloppen
24/7 och att man får frostskador
av att trampa runt på golven utan
Helly Hansensockar och stövlar
en ju en helt annan sak.

Visst!

Eller att spisfläkten håller på
att ramla ner i stekpannan
hela tiden och att det inte
funkar att göra 2:an på badrums-
toan,eller att kylen och frysen
låter som ett tröskverk modell
gigantus,det är ju sånt man får
ta när man bor i "Huset Gud glömde".

Nu fokuserar jag BARA på att
rörmokarn kommer i veckan.

Har jag en sjujävla tur så byter
han en packning eller två.
För så gentilt kan det väl ändå
inte bli,att bägge kranarna byts.

Dom har ju lixom hängt med sen
68 och det vore väl förbannat
dumt för att inte säja jävligt
korkat om man sabbade husets
s.k "stenåldersimage".


Välkommen "Röris"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0