När man inte har lust...

...men ändå svänger ihop
en form med godsaker.

Då KAN det bli såhär:


Kassler,purjo,ost(of course)
fullkornsmakaroner(kompenserar osten)
pastasås,champinjoner,lök,lite grädde  & kryddor!


Pyttsade i lite extra ost! =)


Ser väl gott ut!(för den som ska äta)

Jag gjorde bara såhär:

Hackade gul lök som jag svettade i lite smör.
Hällde i en burk pastasås,en skvätt grädde och
en stor burk skivade champinjoner.
Kryddade med svartpeppar & basilika+lite pastakrydda.
Sen fick det puttra på svag värme i 10-15 min.

Kokade fullkornsmakaroner och la i ugnsfast form.
Skar kassler i kuber och strödde över makaronerna.
Hällde pastasåsen på och slängde sist ut lite hackad
purjo(av skaftet)och riven OST...förstås!
Gratinerade i 175-200 grader ca 15 min.

KLART!
Hällde över





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0