Kärringen mot strömmen

Där jag bor ska man absolut
inte sticka ut eller va sej själv.

Man ska som sagt helst gå i
gamla urtvättade joggingbrallor,
träskor och se allmänt grå ut.

Helst inte slösa på shampo mer
än till jul & midsommar.

Det vill INTE jag.

Jag vill se ut som jag vill och
då kanske det innebär lite
färgglada kläder.
(och matchande skor...och väska)

Och blingbling!

Som igår t.ex när jag råkade
hamna bakom ett gammalt
skåp i ICA kön.

Ett "skåp" som jag dessutom
bott granne med för hundra
år sen,och som då aldrig ens
höjde handen till en hälsning.

Iaf,när jag stod där i kön,vände
hon sej om och granskade mej
uppifrån och ner.

Så gjorde hon två gånger utan
så mycket som tillstymmelse
till att att hälsa eller ens låtsas
om att hon kände igen mej.

Jag log!
Och kvävde ett asflabb!

Jag förstår ju nu VARFÖR hon
glodde så ögona höll på att
trilla ur skallen på´na.

För man kan väl säja att jag
inte riktigt passade in.

Minst sagt!

Där stod hon i fettigt hår,svarta
urtvättade mjukisbyxor,Foppa-
tofflor med tjocka sockar som
hade gröna utstående pluppar på
och en jacka från 70 talet.

Fatta hur jag utmärkte mej i lappade
jeans,tvättat hår,skinnjacka,smycken
och DESSUTOM matchande skor & väska!

Oj,oj,oj-hur kunde jag missa
dresscode:
"Jag-orkar-inte-bry-mej-jag-är-stadgad".
(och bryrmejöverhuvudtagetINTE)

TYP!

Ibland blir jag så trött på "folk"
som inte kan bete sej som folk.

Jag kan väl inte rå för att den här
hålan är uppbyggd på inavel och
skvallerkärringar.
(90% ungefär)

Jag tänker fan inte ändra mej och
gå i raggsockar till affären och
strunta i att tvätta håret!

Jag säjer som en fin en sa:

"Det här stället är ungefär som
Änglagård,så fort nån sticker ut
lite grann börjar folk prata".

Fan så klockrent!

Dom behöver lite nymodigheter
och en stor jävla färglick i sin
gråa trista tillvaro!
(som det verkar)

Jag bjuder på det.
Låter dom glo och snacka
bakom ryggen.

Har dom inget annat för sej
så kan dom få spekulera och
bry sej bäst fan dom vill.

Och vill jag få reda på nåt om
mej själv kan jag ju alltid fråga
dom om det.

Dom vet nämligen MER om mej
än jag själv.

Och det är ju bra.






Kommentarer
Postat av: Leo

Äh, skit i dem! Vem vill gå runt sådär?? Kör på din stil för det gör jag! ;)

2010-05-11 @ 13:27:58
Postat av: Majso svarar:

Leo:Näe precis,vem vill gå runt så!!

Vi är som vi är,det tycker jag känns bäst! =))

Kram!

2010-05-11 @ 14:11:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0