Gottgottigottgott

Jeeezus så gott!

Igårkväll (läs:01.24)
satte jag på plattan
och geggade ihop
nåra ingredienser.

Upp imorse och
vispade lite.

Slängde sen ihop
världens enklaste
mjuka kaka.

Och vips så är man
förberedd ifall det
skulle dyka upp nåt
oanmält sällskap.
(Gevalia finns ALLTID!)

Jag är bara sååå
förutseende!


Häll 3 dl grädde och ca 20 st Dumlekola
i en kastrull och rör tills kolan smält.
(grädden ska INTE koka)
Geisha funkar oxå!

Ställ kallt i 5-6 tim.


Vispa sen den kalla röran.


Så får man en fluffig,underbar Dumlesmet

Kan man sen servera till glass,eller varför inte
ha som mellanlägg i en tårta eller kaka.


Själv ska jag dela nygräddade kakan och bre smeten emellan.

MUMS!

Rör hastigt ihop 2 ägg & 3 dl socker.
Smält 75 gr smör el.margarin och
rör ner det i smeten.
Tillsätt 2½ dl vetemjöl,2 tsk vaniljsocker
och 4 tsk kakao(kan uteslutas) och rör
om väl.
Häll smeten i välsmord form
(gärna med löstagbar kant)
och grädda i nedre delen av ugnen
i 200 grader ca 20-25 min eller tills
kakan känns torr.
Jag strödde flagad mandel över!

Good luck!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0