Söndagsgodis

Kunde inte hålla
fingrarna i styr!

Skitenkla att göra.

Vad väntar ni på.
Sätt igång då!

NONSTOPKAKOR

125 gram rumsvarmt smör
3 dl socker
2 ägg
2 tsk vaniljsocker
4½ dl vetemjöl
1 dl kakao
1 tsk bakpulver
1 tsk salt
1 påse nonstop

Vispa ägg,socker,smör och
vaniljsocker pösigt.
Blanda mjöl,kakao,bakpulver
och salt.Rör ner mjölblandningen
i äggsmeten.Rör ordentligt.
Klicka ut bollar och tryck ut på
bakplåtspappersklädda plåtar
med nåra cm´s mellanrum.
(ca 12 kakor per plåt)
Lägg nonstop på varje kaka och
grädda mitt i ugnen ca 13-15
min. i 175 grader.


Kommentarer
Postat av: Leo

Oh, nooo! Jag hade ju satt igång på stört om det inte vore för det rumsvarama smöret. Jag har bara kylskåpskalt. Skit också!!!

2010-03-22 @ 10:24:35
URL: http://leossmarta.blogg.se/
Postat av: Majso svarar:

Leo:He,he....skyll på det va ;)

2010-03-22 @ 13:52:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0