Som ni har väntat...

...på att få göra
"Glamourkakor"
såhär till fredags-
myset!!!!

Eller hur!

Men visst,jag kan skita
i att publicera alla super-
hemliga recept jag använder
mej av.Absolut!!!

GLAMOURKAKOR (40-50 st)

200 gram smör
2 msk sirap(el.mer om man vill)
1½ dl socker
2 tsk vaniljsocker (snåla inte!)
75 gram mandel (drygt 1 dl)
4½-5 dl vetemjöl
Hackad mörk choklad
Hackad Non Stop choklad
Hackade Never Stop
Hackade Pistagenötter
(bladguld om man har ligger & skräpar!)

Rör smör,sirap,socker
& vaniljsocker luftigt.
Tillsätt allt "hack",bakpulver
och mjöl (ha i lite i taget).
Ta upp degen på bakbordet
och knåda ihop.Gör rullar,ställ
kallt i 15-30 min.
Skiva och platta ut på
bakplåtspappersklädda plåtar.
Grädda mitt i ugnen i 175 grader
ca 9-10 min.

Och voila så har vi fixat
till lite glitter & glamourkänsla.

Ända tills vi ställer oss på
vågen och konstaterar att
smör verkligen gör sitt till
våra annars så trista kafferep!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0