På begäran...

...kommer här receptet
på senaste cookiesen.

Chocolate Chip Cookies
(ca 25 st)

5 dl vetemjöl
½ tsk bikarbonat
½ tsk salt
150 gram smält smör
2½ dl farinsocker
1 1/4 dl socker
1 tsk vaniljsocker
1 ägg+1 äggula
3-4 dl hackad choklad

Blanda mjöl,bikarbonat & salt
i en skål.
Ta en ny skål och rör ihop det
smälta smöret,farinsockret och
sockret.Tillsätt vaniljsockret,ägget
och äggulan.Rör ordentligt.(el.vispa)
Tillsätt mjölblandningen lite i taget.
Rör INTE för mycket.Blanda i den
hackade chokladen ordentligt.
Jag tog upp degen på bakbordet
och knådade ihop.(den blir kompakt)
Rulla i ganska tjocka rullar och ställ
kallt i ca 15 min.
Skär i 2-3 cm tjocka bitar,platta ut
dom med handflatan ganska tunna
ca 8 cm i diameter och lägg på
bakplåtspappersklädda plåtar.
Grädda mitt i ugnen i ca 15 min.


Do we like it....YES!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0