Kokokolakakor

Okej.

Jag erkänner att det
hör till ovanligheterna
att jag brukar baka.

NOT....

I vilket fall som helst,så
gjorde jag nåra kolakakor.

Och sen piffade jag till
dom med lite choklad
för ovanlighetens skull.

Dom luktar gott.
Och ser goda ut.

På fredag kanske jag
tar fram en ur frysen
och testar.

Vill ni testa före fredag,
så kommer receptet
lite längre ner.

KOLAKAKOR

100 gram mjukt smör
1 dl socker
2 msk ljus sirap
2.25 dl vetemjöl
½ tsk bikarbonat
2 tsk vaniljsocker

Sätt ugnen på 175 grader.
Vispa smör,socker & sirap
krämigt.
Blanda vetemjöl,bikarbonat
och vaniljsocker & vänd ner
det i smeten.
Dela degen & rulla ut till 2 längder.
Lägg rullarna på bakplåtspappersklädda
plåtar och platta till dom.Räffla ev.med
en gaffel lite snett.
Grädda i mitten av ugnen 12-15 tills de
fått fin färg.
Låt svalna lite och skär bitar på snedden.

Så enkelt har vi gjort
oss lite kolakakor!

SMAKENS!
(tror jag!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0