Back in business!

Tackar som frågar,jorå
jag mår lite bättre idag.

Och vad händer när det
är måndag?
(och tisdag och onsdag...)

Vare sej man är frisk
eller sjuk typ!

JO.

Man ska försöka va lite
lagom intresserad av
att laga mat...

Hm.

Jag säjer som Kajsa Warg:
"Man tager vad man haver".

Precis exactly vad jag
gjorde idag.

And here is the result!


Gott & Blandat!


Krossa lite(eller mycket)Tortillachips...


Lägg krosset i botten på en smord form.


Hacka & stek löken lätt,ta ur den och ställ åt
sidan ett tag!


Stek köttfärsen och krydda efter smak!


Tillsätt löken,Chilisåsen,grädden & creme fraichen
och låt puttra på svag värme i 10-15 min.


Häll allt över Tortillakrosset,OCH....
Glöm INTE osten!!!
Gratinera i 175-200 grader i 20-30 min.


TADA!
Klart att äta!

Och när jag ändå var i farten
passade jag på att baka lite
frukostbröd.

För jävla naturligtvis jättevanligt
förekommande,så hade inget färskt
bröd anlänt till affären när jag va där!


Dagen till ära en "något" nyttigare variant
med rågmjöl istället för vetemjöl!


Sådär ja!

Nu är det dax för välförtjänt em kaffe!


Kommentarer
Postat av: Petra

Mmmmm....vad gott det såg ut!! :)

2010-03-02 @ 21:39:11
Postat av: Majso svarar:

Petra:

Pröv då för tusan och sitt inte bara där vid tangentbordet,he,he! =))

(eller gör det förresten,det är roligare ju!)

2010-03-02 @ 22:57:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0