Midsommar och andra kalas

Ju mer jag tänker på det,
desto mindre vill jag ha det.

Midsommar alltså.
För snart vänder det igen!

Hur fan gick det till egentligen!
Hur fan kan vi va i juni redan lixom.

Det va ju för tusan värsta vinter´n
nyss,den som aldrig tog slut.

Uppenbarligen gjorde den det!!!
Och jag fattar INGENTING.

Vidare rullar kalasen på
i oförtruten takt.

På torsdag fyller ena svåger´n,
men han är smart nog att slå
ihop midsommareländet och ha
ett kombinerat firande.

Han önskar sej som vanligt
ingenting,och det vet vi ju
alla hur jävla svårt för att
inte säja omöjligt det är att
hitta nåt sånt.

Men som den helt otroligt
vänliga,rara,söta och helt
underbara svägerska jag
faktiskt är,så har jag kommit
på värsta bästa,smartaste draget.

Jag ger honom helt enkelt
ett av mina presentkort.

Ett av dom jag fick igår.

Slår bara in det i ett nytt paket.

På så sätt tjänar jag inte
bara tid på helvetesspring
ut och in i affärer,jag behöver
inte belasta kontot heller.

Förvisso finns det inte mycket
att belasta,men ändå.

Fiffigt Majso!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0