Gå och bada!

Det knackade på dörren förut.
Utanför stod farbror granne.

"Jag har lite klagomål,sa han".

-Jaha,okej sa jag och letade
febrilt i minnet om jag kunde
gjort nåt som fanns att klaga på!

"Följ med mej in sa G".

Så där stod jag i hallen hos
grannen och tänkte,att nu
jävlar får jag antingen en
rollator mellan ögona,eller
trehundra rapp med käppen.
(för vad visste jag ju inte)

Och fortfarande hade jag inte
kommit på nåt som fanns att
klaga på.

"Titta däruppe sa G och pekade
mot taket,det läcker ju in vatten
och det är blött på mattan,kan du
ringa hyresvärden"???

Fy fan vilken lättnad!

Såklart jag ringde värden,som
skulle skicka nån.(annan klåpare)

Så nu väntar G på hjälp.

Och kommer det inte
nån takläggare,så kanske,
kanske Jesus kommer ridande
för att se över huset som
Gud glömde!

Märkligare saker har
ju hänt här lixom!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0