Blåsningen

Så mycket kan jag väl
säja att JAG är befriad
från allt vad ballonger
heter i dessa tider.

Afrika börjar så smått
torka ut nu,och då vore
det ju förbannat dumt
för att inte säja rent
idiotiskt,att göra större
fåror i terrängen bara
för att blåsa upp färgade
gummibitar hårda som hell.

Visst!

Jag lurade istället hit
en snäll en som satt
och kämpade med sina
lungors hela kraft och
pillade ihop knutar på
varenda en.

Inte ens den ansträngningen
anser jag mej behöva utstå.

Jag hade ju mer än gärna
betalat personen i fråga
"in natura"....

Men tji fick jag p.g.a
den jävla kontinenten
i hångelområdet.

Jag snackar förstås om
pussar och så.

Nån annan "naturabetalning"
hade jag inte haft tid med.

Jag va ju tvungen att
göra marsipanrosor
och blanda marsánpulver.

Och koka ihop Geishafluff.
Och preparera tårtbottnar.
Och städa toaletter.
Och dricka lite kaffe förstås.

Nu är jag inte alls trött och
funderar på mera Java,men
då kanske inte gästerna får
nån påtår imorr´n,för jag
tänker fan inte rusa till
affär´n oxå.

DÄR går min ansträngningsgräns!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0