Älskad & saknad!

Det finns ingen jag saknar
så mycket som min mormor.

Alldeles för tidigt försvann
hon ur mitt liv.

En underbar människa som
aldrig gnällde.
Aldrig sa ett ont ord och som
var omtyckt av precis  alla!

Vi kunde prata om allt.
Vi skrattade så tårarna rann.

Vi var som bästa vänner
och inget skulle komma
emellan oss.

Bortsett från döden då.

Utan förvarning,som en blixt
från klarblå himmel fick vi
beskedet en fm i april.

Jag minns hur jag skrek åt
läkarna att göra nåt.

Dom svarade att det inte gick
men att mormor inte hade ont.

GÖR NÅT NU,minns jag att jag
vrålade i det lilla väntrummet.

Det MÅSTE gå att göra nåt,
hon får inte sluta såhär utan
att jag sagt hur mycket jag
älskar henne.

En sista gång!

Det gick inte!

Dagen efter stängdes alla
livsuppehållande hjälpmedel av.

Flera tester hade gjorts,men
inte ett enda tecken på respons.

Jag förlåter ALDRIG Gud (eller vem det va)
som utan barmhärtighet tog den finaste
av alla ifrån mej så abrubt.

Och fastän det snart är 15 år sen
så känns det som igår.

Du fattas mej älskade mormor.

Du fattas mej så det sliter
i hjärtat och värker i själen.

"Inom oss är vi alltid tillsammans.
inom oss kan vår kärlek aldrig dö"



Jag kommer till ditt gamla hus
idag mormor.

Jag ska insupa din positiva energi
och dricka kaffe på trappan.

Jag ska läsa horskopet för dej och
le åt alla minnen.
(dagens horskop blir kanon!)

Nu och för alltid!

P.s:Min mormor hade humor oxå.
Hon brukade ringa mej och fråga
om jag läst HORSKOPET i tidningen.
                      ♥♥♥
               

Kommentarer
Postat av: micha

gud vad fint du skrivit om henne!!! även fast jag var liten när hon gick bort kommer jag ihåg henne, den gamla sockerskålen och den knarriga kökssoffan.

men du vet ju att jag ALLTID finns för och hos dig!

<3<3<3<3<3<3<3

2010-06-01 @ 15:13:56
Postat av: Mami svarar:

Mmm,SOM jag saknar henne!

Såg sockerskålen idag och satt på knarriga soffan ;)

Men nu är nu och VI är HÄR!

TACK!(& jag finns för dej/er)

<3<3<3<3<3<3<3<3

2010-06-01 @ 16:20:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0