Som nån annanstans

Det är inte klokt egentligen
vad jag inte vill att det ska
bli höst och vinter nånsin
ever igen.

Aldrig.

Tänk vad sol och värme
kan få en på bra humör.

Känna sej pigg fastän man
typ bara vilat ögona i en
timme eller två per natt.

Kunna sitta ute med morron-
kaffet och bara njuta sej i fas
med varje ny dag.

Det är som att man sitter
i nåt Medelhavsland eller så.

Siesta sej hit & siesta sej dit!

Och ändå har jag börjat
förfasa mej över julklappar
och vilket julgodis jag kanske
ska göra framöver.

Om jag har nåra varma stövlar
som inte tar en timme att få på.

Om snöhelvetet bara kunde se
till att utebli tills i mars och bara
ligga kvar en vecka.

Och om det bara blev brittsommmar
och indiansommar och extrasommar
och julsommar.

DÅ.
Då skulle jag mycket väl kunna
tänka mej att gå med ett leende
på läpparna utan ansträngning
ända fram till nyår.

Men såinihelvete växthusaktigt
blir det väl inte redan i år.

M.a.o måste jag nog redan nu
börja tänka på garderobsröjet.

Det är ju där jag kommer hålla
till när vintertiden sätter in!

Jävla skitårstider!
(alla utom en)


HÄR vill (läs:ska) jag bo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0