Förvisso mina vänner,förvisso...

...förvisso ska man väl
inte gnälla och tillkalla
hösten pga alla svordomar
över väderleken ännu.

Jag har det faktiskt ganska
bra ändå här på min lilla balle.

Den är som ett litet uterum.
Ett väldigt litet uterum,men ändå.

Det är över 20 grader här,så
jag ska väl egentligen inte
gnälla.....ÄN!

Fast jag kan ändå inte låta
bli att önska att jag satt på
stenballen på Kreta just nu.

Varm och het och alldeles,
alldeles opåklädd satt jag.
(från morron till kväll)

Bortsett från en bikinitopp
och ett höftskynke alltså.
(& älsklingen bah"Åhh,hela tiden!)
He,he,he!

Där satt jag med mitt Gevalia-
kaffe och iskall färskpressad
apelsinjuice och hörde cikadorna
spela sina trudelutter.
(ska jag va ärlig så sjöng dom
nåt förjävla högt-men ändå,det
va charmigt,på nåt grekiskt sätt)

Men nu sitter jag alltså här.

Grått och trist,men inte svinkallt.

Fast ändå inte så kul att man
vill ta på sej sina highheels,
ställa sej på skallen på högsta
pallen och slå klackarna i taket.

Inte precis så då´rå!

Mer som att jag av regntristess
skulle stampa"BlingFoppisarna"
i golvet som värsta tangotanten!

Så ungefär!

Tio,elva,tolv-"Foppadans" på parkettgolv!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0