Utlovat recept!

Blogg.se ville tydligen
jävlas igårkväll.

En hel jävla del
kan jag säja.

Men här kommer receptet
på kakan jag bakade.

KLADDIG CHOKLADKAKA

100 gr smör
2 ägg
3 dl socker
1½ dl vetemjöl
4 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
1 tsk salt
50 gr mörk choklad
kokos till formen
ca 100 gr nougat

Sätt ugnen på 175 grader.
Smörj och bröa formen med kokos.

Smält smöret.
Vispa ägg & socker poröst.
Vispa ner mjöl,kakao,salt
och vaniljsocker.
Tillsätt det smälta smöret
& vispa väl.
Hacka chokladen och blanda
ner i smeten.(rör ner)
Häll i formen och grädda kakan
i mitten av ugnen 17-22 min.
känn med sticka efter 15 min.
(kakan ska va lite kladdig)

Ta ut och hyvla nougat uppepå.
Låt stelna.

Ät & njuuuut!

LYCKA TILL!


Kommentarer
Postat av: Tilda

jag menar inte dig, jag har en pappa med vad jag vet !?

2010-01-17 @ 20:36:19
Postat av: Anonym

Den var skitgod om något kan vara det.K och jag har precis svullat mmm. Kram U (har sparat en bit åt J o T) Ps tack för kaffet!

2010-01-18 @ 13:19:20
Postat av: Majso svarar:

Tack!

Kul att du tyckte den smakade skit(gott),då kanske jag kan provsmaka

en bit själv sen =))

(jag bakar typ bara för det är kul,äter inte jämt ju!!!)

Och du:Det är JAG som ska tacka för trevligt besök!

KRAM <3

2010-01-18 @ 15:33:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0