Dom är kvar!

"Stora" M + N sitter
i soffan.

Jag har just fixat
mera kaffe.

För en timme sen
va "lilleman" här
och vände.

Han ville ha stålar.

Men nu är ju inte
jag Riksbankschef,
så det blev inget
med det.

Han får vända sej
åt annat håll!

Tänkte riva lite i
frysen och försöka
hitta skinka.
Kassler går oxå bra.

Idag "tror" jag det
blir MAKARONIPIZZA.

Och har ni inte tid
att vänta på bild,så
kommer receptet här!

Makaronipizza (4-6 port.)Ugn:225 grader

4 dl snabbmakaroner
1 dl riven ost
3 dl strimlad skinka
3 ägg 1 lit.mjölk
1½ tsk salt
1 krm kryddpeppar
1-2 tsk pizzakrydda (el.oregano)
4-5 tomater
2 dl riven ost

1) Lägg dom okokta makaronerna
i en smord form(30x40cm).Strö över
1 dl ost & skinkan.

2) Vispa ihop ägg,mjölk & kryddor.
Häll det över makaronerna.Sätt in
i mitten av ugnen & grädda 15 min.

3) Skiva tomaterna.Ta ut formen och
lägg på tomaterna.Strö över 2 dl ost.
Grädda ytterligare 15 min.eller tills
äggstanningen stelnat & fått färg.
Skär i bitar & servera med sallad!

(perfekt matlådemat)



Mitt KAFFE!


En leker med datorn och den andra med nya mobilen!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0