Så jäääla kallt!

Just det,istiden är här!

Iallafall tillfälligt.
Imorr´n kanske det bara
är minus fyra grader eller så.

Nu tycker jag ju inte att man
ska gnälla över lite kyla förvisso.

Inte så länge man har tak
över huvudet och plusgrader
inne och mat för da´n.

Det finns dom stackarna som INTE
har nånstans att ta vägen.

Dom som är jävligt glada ifall
det finns en port att gå in i,så
dom åtminstone kan sova eller
värma sej lite i trapphuset.

Eller ännu värre,dom som tvingas
sova ute,under nån bro kanske,med
bara nån sketen kartong över skallen.

Vi,och då menar jag VI som har
den tryggheten och bekvämligheten
med mat,värme och det som ändå
betyder nåt,vi borde fanimej skämmas
när vi gnäller över lite kyla.

Om vi kan stänga den ute och hålla
oss varma om fötterna,få oss mat
i magen och leva drägligt,så klarar
vi oss mer än nog!

Nu slutar vi fjanta oss och är
tacksamma istället!

"Ingen kan göra allt-
men alla kan göra något"!

Själv har jag bestämt mej för
att va glad & nöjd och vara
tacksam för det jag faktiskt har.

Inte tänka på det jag INTE har!

Och så ska jag försöka göra
någon glad imorr´n!(oxå)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0