Det va det det

Mätt och belåten,glad men trött.

Det är ju fan inte klokt så fina
julklappar jag fick.

Igår alltså.

Och mat fanns det typ överallt.

Det är sjukt egentligen,hur jävla
mycket det frossas hit och dit.

Inte för att jag äter speciellt
mycket julmat,men ändå.

Faktiskt är det så att jag nästan
mår dåligt i själen när jag ser allt
överflöd och tänker på att såå många
inte ens har en hundradel av allt en
annan har tillgång till.

Ett litet sting i hjärtat blir det allt,
och så finns det dom som gnäller
över att dom inte fick en ny Ipad
eller nån annan dyr grej.

Det är fan tanken som räknas,inte
dyraste,senaste grejerna.

Blir man lyckligare för att man
får ALLT det senaste typ!!??

Tanke,tanke,TANKE säjer jag!

Nåväl,när jag kom hem från
lilla mamsen & pappsen såg
jag framför mej hur jag låg
i soffan,under gosigaste filten
alldeles ensam med ett par askar
praliner och med Tv´n och hundarna
som enda sällskap.
(älsklingen skulle ju komma hem imorr´n)

Det blev inte så,inte ensamt alltså.

Han kunde inte va utan mej förstås,
så han körde hela långa vägen hem
till sin blivande fru.(har jag bestämt)

Och just i detta nu sitter jag i soffan,
utan filt men med computern i knäet,
och mina fötter mår som prinsessor
eftersom jag får massage.

Han är bra jävla lyckligt lottad mitt
lilla hjärta,som har den stora ynnesten
att få ta hand om mina fossingar.

För som han säjer:
"Hellre Majsos fötter i soffan,
  än två okända grisfötter på
  julbordet"!


Jag kör svart gran,mamma vit!

Kommentarer
Postat av: J

Men i fotsättningen får du tvätta bort tåluddet INNAN massagen!! :)

2010-12-25 @ 14:43:00
Postat av: Majso svarar:

J:Ska fundera på saken,tills om en liten stund =))

2010-12-25 @ 15:02:55
URL: http://majsomittilivetblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0