I kastrullen...

...och utan visp gjorde
jag dagens kaka!

Smarrig som fan!

Och så jävla enkel
att slänga ihop!


Kastrullkaka!


100 gr smör
2 1/2 dl strösocker
2 ägg
1 1/2 dl vetemjöl
3 msk kakao
3 tsk vaniljsocker

Valfritt:Mjölkch. resp.vit choklad
att ha i.

Smält smöret i en kastrull och ta
av från plattan.
Rör ner sockret och äggen,blanda
ordentligt.
Tillsätt mjölet,kakaon och vaniljsockret
och rör omkring.

Smörj en form med löstagbar kant
och häll i smeten.
Grädda mitt i ugnen i 175 grader ca
25 min.eller tills kakan känns halvtorr.
Den får inte stå inne för länge!

Jag hällde i hälften av smeten i formen
och skar mjölkch. resp.vit choklad som jag
la i mitten innan jag hällde över resterande
smet.Garnerade sedan med flagad mandel
ovanpå innan gräddning!



Mellanlager innan sista smeten hällts på.


Klar att gräddas!


LYCKA TILL & VARSÅGODA DÅ´RÅ!


Kommentarer
Postat av: Elin

Amen HALLÅ! Vadå gott ?? :O

2010-08-15 @ 22:11:55
URL: http://elsiss.blogg.se/
Postat av: Majso svarar:

Elin:Ameh visst vettu,och så jävla enkel att göra oxå!=))

Seså,fram med bakgrejerna på diiirekten!

Puss & Kram <3

2010-08-15 @ 22:22:25
Postat av: Elin

Du de kan jag lova att jag ska göra !! De bara kittlade till i hela mig :)



Puss och kram <3

2010-08-15 @ 22:37:57
URL: http://elsiss.blogg.se/
Postat av: Majso svarar:

Elin:That´s my girl,som förstår sej på det här med choklad & sånt ;DD

Kraaaam!<3

2010-08-15 @ 22:44:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0