Andlighet!

Kom att tänka på
en sak.

När jag gick i skolan
hade jag MVG i Religion.
(el.5:a som det hette då)

Min Rel.fröken sa flera ggr:

"Majso,du borde läsa Teologi,
  läsa till präst".

Så blev det ju inte.

Då!

Men nu när jag tänker efter,
så kanske man skulle ta och
friska upp sina kunskaper.

Läsa lite om andlighet,plöja
igenom Bibeln och andra
heliga skrifter.

Läsa lite på distans.
Till 1/4 eller så.

Problemet med den distansen
är väl bara att det tar så
förbannat många år innan man
är färdig "Prälle".

Så innan jag är klar har dom
väl hunnit skyffla ner mej och
skottat igen!

Salig är Joooorden!

         Amen!


Kommentarer
Postat av: micha

den vita chokladkakan var jättegod hälsar N och jag ;)

finns receptet på bloggen? ;) <3

2010-04-07 @ 10:47:10
Postat av: Mami svarar:

Micha:Tack,det va ju kul!

Ja,receptet finns på bloggen.Här t.ex:

http://majsomittilivetblogg.blogg.se/2010/march/klar-for-idagtyp.html

2010-04-07 @ 12:03:39
Postat av: Leo

Haha, va? Man borde väl inte bli präst bara för att man har MVG i religion? Det handlar väl om massa andra saker också, kanske tro?! Vad vet jag... :P Roligt sagt av religionsfröken. :D

2010-04-07 @ 13:31:17
URL: http://leossmarta.blogg.se/
Postat av: Majso svarar:

Leo:Nej det har du rätt i att man inte behöver!

Långt ifrån!Fattar inte varför hon tjatade så,kan inte påstå att jag va så värst "religionig" då...heller! =))

Hon kanske helt enkelt bara ville öka på antalet kvinnliga präster!!Eller nåt!

2010-04-07 @ 14:33:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0