Gener,socialt arv och hela köret...

Det säjs,att ingen
föds elak.

Ärligt talat så vet jag
inte om jag tror på det
till fullo.
(jag har tvivlat länge)

För det är fruktansvärt
svårt att fatta varför vissa
människor funkar som dom
gör om det inte är just medfött.

Klart som fan att alla
är olika.
Det är väl en jävla tur.

Det äckliga är bara när
man av en eller annan
anledning råkar på såna
som inte drar sej för att
vara  planerat elaka.
Som intrigerar.
Snackar skit.
Hittar på.
Osv osv osv osv...

Visst,man kan begå misstag.
Göra bort sej.
Säja dumma saker.

MEN.

INTE JÄMT.
OCH INTE HELA TIDEN.

Det måste "bo" nåt ont
i såna människor.
Såna som inte begriper,
att allt dom säjer och
gör bygger på lögner.
(fast det vet dom egentligen)

Jag är själv bara människa.
(eller bara & bara)

Men att tillfredsställa sitt
(i botten) enormt dåliga
sjävförtroende genom att
behandla andra illa,det får
mej att gråta inombords.

Av ren besvikelse.

Såna människor har varken
självaktning eller empati.

Såna människor har inget
värde i mina ögon.
Dom är som luft för mej.

Fast förorenad.







Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller med fullständigt. Det roliga är att folk skrattar åt dom och snackar skit bakom deras ryggar utan att dom har en aning om det. Dom tror fortfarande att alla bara ääälskar dom. DET tycker jag är kul!

2009-09-26 @ 14:38:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0