TACK VARE JESUS!

Jag fick den äran att va
barnvakt åt syrrans yngsta.

Han är 6 år och väldigt
uppdaterad.
För det mesta.

Syrran skulle nämligen med
mellanbarnet till läkaren.
Jag frågade A varför.

"Ameh alltså,jag tror det va för
att fingret gått av".
Jaså,har det svarade jag.

"Ja,eller så har hon fått
gallstensfeber kanske,eller
vad tusan det kallas"...

SCHARLAKANSFEBER menar du
svarade jag.
"Det spelar inte inte så stor roll
sa A,det va nåt med händerna iaf"...

Sen berättade han att han minsann
har fullt upp utöver skolan.
Det va "miniorerna" ibland och
dessutom "hobbyn" varannan fredag.

"Fast "hobbyn" är ju kyrklig,så det
är en himla massa sjungande om Gud
och sånt.Men jag är mest där för att få 
va i verksta´n och pyssla.
Och förresten,du vet senapsfrön,dom är
ju skitsmå,SÅ lite tror jag på Gud.

FAST,vi hade lixom aldrig funnits om
inte Jesus hade offrat sitt blod för oss.
Och när man tänker så,då är iallafall
jag glad att jag finns"....

OKEJ.

Där fick man sej sin dagliga
religionsdos.

AMEN!

I vilket fall som helst,så slängde
jag ihop lite kaffebröd så jag kunde
bjuda syrran på.


KAKBULLAR     (20 st)

100 gr smör
1 dl socker
1 ägg
4 dl vetemjöl
1 1/2 tsk bakpulver
Pärlsocker

1) sätt ugnen på 225 grader
2) rör ihop smör & socker
3) vispa upp ägget & tillsätt det
4) blanda mjöl med bakpulver
och sikta ner det i smeten
5) rulla bollar och doppa dom i pärlsocker
6) lägg bollarna på bakplåtspapper och
grädda i 8-10 min

Eftersom jag älskar choklad,så hade jag
i lite kakao & kokos.
men smaken är ju som baken!


(nej,det är INTE mandelkubb-KAKBULLAR!)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0