Fjantsports änka ett tag...

Så va det dax då.
För årliga golftävlingen.
(en av dom,eller nåt)
Alltså sitter man här!
Som en golfänka och
njuter av tystnaden!!!
FÖR, jag va snäll och
lånade ut bilen.
Vet inte vad jag tänkte.
Om jag nu tänkte alls.
Är ju som sagt inte riktigt
vid mina sinnens fulla.

Anyway,imorrn ska pojkarna
slå ut.Från tee eller va fan det heter.
I couldn´t care less,om man säjer så.
 
Har inte fattat tjusningen i att gå
flera hundra kilometer i ur och skur
bara för att få till nåt perfekt slag.
(once in a lifetime-om ens det)
Hur fan kan man ens utsätta sej för
nåt så nördigt??Ja,JAG tycker det och
det står jag för.
EN gång va jag med på nån förgäten
golfbana bara för att det skulle övas
utslag och njutas i naturen.
EN gång i hela mitt liv har jag träffat
bolljäveln.Och det va JUST då,och JUST
då har det lilla "golffreaket" gått och ställt
sej tio meter framför mej.(fråga inte varför)
Hans ena öra fladdrade av vinddraget när
min boll for förbi.En klockren träff,och jag hann
fan inte ens skrika : FORE...
SÅ mycket (litet) är jag insatt i denna
(skit) sport!!!
Med andra ord ger jag blanka fan i allt
vad Hole in one,Birdie,Eagle,Albatros
och allt vad det kallas heter.
Fåglar som fåglar lixom.

Näe,nu får det lilla stycket (läs:älsklingen)
roa sej på egen hand ett tag.
Ta en korv och snacka golftermer med
likasinnade.Pinka efter tionde hålet och
kanske få blåsor under fötterna.
Huvudsaken är att jag slipper va med!

Förresten,hur svårt kan det va?
Att slå en Hole in one...


Jag vet att den lilla blå kallas peg...
Om det sen är en driver eller putter eller wedge eller
hur fan det stavas har jag ingen aaaning om.
Men gräset ser ju fint ut!!!!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0