Läxor och huvudstäder

Den här veckan (som så många andra) har gått i tjatets tecken...
"Har du läst dina läxor???"
Mm svarar sonen.
"Vad har ni till imorron då??"(frågar alltid så det stämmer med det jag vet)
Venne svarar sonen då.(förkortning för vet inte)
"Men hallå,du vet väl vad ni har i läxa???"
Ahhh,men jag glömde pappret i skåpet...
Varje dag tjat,tjat,tjat...Sonens öron är fulla med skavsår av allt frågande och dom enda fraserna jag kan är:
-"När ska du börja med läxorna?"
-Har du gjort läxorna?"
-Ska jag förhöra läxorna?"
Men nu väntar två härliga dagar när jag inte behöver nämna ordet läxor!!!!
Det är mycket information som ska in i skallen och helst ska det stanna kvar oxå.Kan ju tyckas väldigt orättvist att vissa
har så förbaskat lätt för att lära sej.
Ta en titt på nedanstående klipp.Den ungen lär garanterat MVG i geografi...Helt oootroligt!!



Ha en skön fredagkväll & var rädda om varann!
Majso ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0