ALLA HAR VI VARIT SMÅ....

Den här veckan började inte med solsken precis,men det gör nästa!(får man verkligen hoppas)
Som vanligt är det nåt som fattas i kylen så jag va tvungen att bege mej till affären.Det konstiga är att man ALLTID träffar nån där så man kan snacka bort en kvart.(eller två)
Idag råkade jag på mor & dotter "sunshine"(dom är alltid så glada)!Tjoho och hej,hur mår ni,hur är det med magen?
(dottern har en inneboende)-"Bara bra,kolla här säjer C och drar upp tröjan,jag är i 20e veckan nu".
Jag slås av hur orättvist det kan va i "gravidvärlden".C hade bara gått upp 1 kg ungefär,när jag va i hennes sits va jag sisådär 15 kg tyngre,minst!(likadant med alla  3 jag gått och kånkat på!)Dessutom fick jag tuttar stora som meloner redan ett par veckor efter "tillverkningen",OCH all världens vattenreserver samlades dessutom i MIN kropp.
Såg mer eller mindre ut som en proppmätt elefant och folk trodde jag skulle föda vilken stund som helst,redan efter 5 månader!!Oh my God,det va tider det!Tur man inte kommer ihåg det jobbiga,som spykänslorna,vilka satt som en halvfärdig omelett i halsen och inget hellre ville än att komma upp.I nio lååånga månader!(ggr 3 graviditeter!)

Senast jag va elefant är 14 år sen,så nog växer dom små liven snabbt och blir stora.Fortare än man hinner säja
trehjuling så står dom och vaxar både hår & ben!Det enda som är sej någorlunda likt är att sonen i detta fall,växer ur kläderna lika snabbt som när han va liten.Om det beror på att han äter med samma tidsintervall som då (var 3-4 timme),ska jag låta va osagt!
I övrigt vad det gäller bebisar,så blir väl nästa steg "mormors" rollen för min del.Fast jag hoppas döttrarna väntar några år till.Jag har inte tid just nu med barnvakteri och vaknätter.Det räcker så bra med med mej själv!
Om jag inte tar och adopterar nån liten "rumsren" goding från nåt exotiskt land vill säja!


Känns som det var igår...



...och plötsligt är lilleman stor-hur gick det till???


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0