Sotaren kan komma!

Om man bor som jag,får man besök av en sotare ett par gånger per år.Det ska rensas i rökgångar och kollas fläktfilter och så ska det drickas kaffe!Det tycker Sotaren är jättetrevligt!Jag kan oxå tycka det ibland.För vad en Sotare INTE vet,det är inte mycket kan jag tala om.
Tänk er själva,han åker omkring i hus & gårdar.Och oftast är det små rara fruntimmer som är hemma och tar emot lilla "murren".Då blir "tanterna" såå glada,att dom mer än gärna bjuder på kaffe med dopp.På så sätt slår dom två flugor i en smäll,får bjuda på sju sorters småbröd och samtidigt höra halvårsrapporten med SKVALLER...
Jag har oxå fått höra minsann,fast då var det Sotaren som bad om kaffe,och jag hade inte ens en sorts kaka.Hade jag haft ett par sorter att ställa fram,så hade jag med all säkerhet fått skvaller för flera år framöver.
När så Sotaren har gått,så sitter man fullproppad med smaskig information,vare sej man har bett om den eller inte.
-Jag hade INGEN AAANING om att Petterssonskan nere på hörnet hade haft besök av "försäljningschefen" i 12:an,för att inte tala om Johansson som bor bredvid affären!!Hans fru åker tydligen till Åland på s.k "SPA-resa" en gång om året,trodde herr Johansson...ända tills lilla frugan fick synnerligen svåra utslag på känsligt ställe.(ni fattar va?)
Fast värst av alla,lilla skenheliga fröken X,som haft besök av varenda....just det:"SOTARE"...Så nu är Sotarkollegorna inte alls lika sugna på att träffas och dricka öl i bastun  på fredagseftermiddagarna.Det är lixom inte såå kul längre att sitta och "skvallra",när alla är "buksvågrar"...
Vilken sabla tur att man inte blev SOTARE......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0