Sällskapsspel & Bag in Box

Tänk att det kan va så himla skoj att spela sällskapsspel!!
Inför julen hade jag gjort ett stort undantag och handlat hem lite vin.Eller lite & lite...det är ju tre liter i en sån där fiffig låda.Räcker till midsommar för mej ungefär,i VANLIGA fall.(Om inte längre)Jag är inte precis nån storkonsument på alkoholhaltiga drycker.
Av en händelse fick jag syn på promille-boxen som jag ställt undan på "barnsäkert" område.Så jag tappade upp ett glas och satte mej i mysfåtöljen.Första klunken är enligt min mening inte så jävla god,men det är bara att bita ihop och sippa vidare.Tids nog (efter några glas)känner jag mej väl som Sue Ellen i Dallas tänkte jag!!???Men näe då!Jag kunde inte ens få lillfingret att spreta lite chict,inte ens halvtöntigt.Shit oxå!Så jag tappade upp ännu lite mer och småsmuttade.Efter ytterligare ett halvt glas,då började det hända grejer minsann!Stickningar under fötterna och sug i speltarmen.Fram med nyinköpta sällskapsspelet,pennor,chips(inte bra att findricka på fastande mage)och "jagäringendåligförlorare"- minen.Sagt & gjort,spelet kunde börja.Skitbra...Hur fan kan man ens tänka tanken att man INTE ska förlora i ett spel i allmänbildning om man är "aningen" på lyset???Fast kul va det!Tyckte jag iallafall,jag fattade ju inte bättre då!!Hallå ligger Rio i Europa???Finns det olja i Vättern,och varför ser jag inte bokstäverna på frågekorten???
Jag pratade KLART OCH TYDLIGT så dom kunde inte misstänka nåt!!!Tjena,jag som är typ "salongsberusad" MAX en eller ett par gånger per år,troooligt att jag kan dölja nåt!!!SÄLLAN...Inte ens hundarna kunde jag lura minsann.Bara mej själv.Alltid nån som är "blåögd"...Fniss!
I vilket fall som helst så va vinet gott efter 5:e glaset,jag kom INTE sist på spelrundan.....OCH:det finns en liten slatt kvar i Bib´en ifall spelsuget sätter in...framåt midsommar eller så!!!!Schkåål...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0