Att älska sej själv...

Jag beundrar människor som har förmågan att älska sej själva fullt ut!
För egen del vet jag inte riktigt hur jag ska göra.Jag menar,hur ska jag kunna älska mej själv till fullo när jag knappt vet vem jag är???Alltså,jag vet ju vad jag heter,var jag bor och dom där grundläggande grejerna,men resten då!
Jag blir lixom aldrig nöjd med mej själv,har fruktansvärda egenkrav och blir förbannad när jag inte klarar av simpla saker.Så frågan är HUR man ska gå vidare?Terapeuter i all ära,men det är inte riktigt min grej!Tro mej,jag har försökt i olika sammanhang.Min erfarenhet,(kanske haft otur!)är att terpeuter,kuratorer etc etc har ett mantra som dom upprepar hela j-a tiden.-"JAG TÄNKER SÅHÄR"...I varje mening får dom in dessa ord!Grrrrrr,jag kan inte koncentrera mej på annat än :"JAG TÄNKER SÅHÄR"!!Vilket resulterar i att jag är ännu mera vilsen efteråt.Hm..
Små lappar på speglarna,kylskåpet och where ever,med texten:"Du är bra,du duger som du är,du är vacker" ,kan det hjälpa månntro?TJENA!Vad vacker anbelangar,så kan jag inte läsa det mer än max 2 dagar per år,(i förvirrat tillstånd då)för det är jag ju inte,och vad beträffar att vara bra och duga,nja ibland kanske!Finns det verkligen inget annat än tankekraft,meditation och whatever???
MÅSTE "jobba" en hel del med mej själv verkar det som.Men,DET kommer inte bli nåt nyårslöfte från mej.Jag kan inte lova nåt på förhand,dock FÖRSÖKA!
Till alla er som känner er träffade:"Jag älskar ER för dom ni är"(och till alla andra oxå för den delen)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0